Ik krijg de melding METER VERGRENDELD, Gelieve een serveroproep te maken, anders zal uw………...

Uw frankeermachine moet 1x per maand gegevens uitwisselen met de PostNl server. Dit is meestal in de 3e week van de maand. Indien er nog tegoed in uw machine aanwezig is, (geldmuntjes  Imageen tegoed informatie) kunt u de waarschuwing gewoon wegdrukken door een aantal keren op OK te toetsen. 

Normaliter zal uw machine gedurende deze week (data capture) de gegevens automatisch overbrengen. Wanneer dat na 7 dagen nog niet gebeurd is, blokkeert uw machine en ziet u een storingsmelding  ( PSD xxxxxx) in uw display of de melding “meter afgesloten/ vergrendeld, gelieve een serveroproep te maken anders zal……………….” 

Indien dit gebeurd, moet de (LAN stekker/ analoog telefoonstekker )in de machine zitten en aan de andere kant naar een LAN poort of een analoge / faxpoort gaan. 

U kunt nu zelf handmatig de verbinding tot stand brengen door op het knopje met de muntstukken Imagete toetsen, te kiezen voor server oproep en te bevestigen met OK. 

Mocht het niet lukken reset uw machine door deze 5 minuten van de stroom te halen, en dan nog eens proberen. Krijgt u hierna nog steeds een foutmelding, vraag aan uw ICT medewerker om de LAN verbinding te testen. Voor verder support  kunt u ons bellen op 036-5496300.